kost + träningsschema!

publicerat i My Day;

 Ännu en måndag som är på väg att passera i våra liv.
Idag så har jag tagit en promenad på ca en timme, lugnt fruktansvärt lugnt! Har varit sjuk i två veckor nu.
Ingen träning, inga promenader INGENTING. När sånt här händer blir jag väldigt deprimerad, blir ledsen inombords.
Jag äter inte som jag ska, är inte glad som jag ska eller har inget att se fram emot. I vanliga fall så har jag ju träningen att se fram emot,
 längtan efter att endorfiner sprutar och de där pirret i kroppen som gör att man blir helt lyriskt lycklig.
 MEN… jag vet ju att om jag tränar när man är sjuk så kan man DÖ i värsta fall eller bara bli mer sjuk o då dröjer de ännu längre tid innan man får ge 100% i gymmet igen.
Men idag så tog jag mig ut för frisk luft och en promenad. Jag ska jobba imorgon så.. ja!

  Jag hjälper ju en tjej att fixa till kost och träning just nu. Hon har gravidkilon som ska bort och hon frågade mig om hjälp!
 Mycket roligt tycker jag, jag älskar ju att sitta och skriva och pyssla ihop saker som har med träning och kost att göra och hittills har de visar finfina siffror.
  Vi har kört på i ca 2 veckor och de är stor skillnad redan. Hon känner sig piggare och har betydlig bättre ork.
Hon har redan minskat med 8cm i midja o nästan 3kg i vikt.  Idag har vi ändrat ytterst lite i kosten för att se hur de visar sig!
   Det jag vill göra när någon frågar mig om råd eller tips ang. viktminskning, kostschema och träningsschema är att förklara att det är livsstilen man ska ändra på.
 Inte bara för att bli smal o snygg utan att leva ett bättre och hälsosammare liv. Ingen är lycklig bara för man är smal, man ska leva ett helt liv, med helst sunda och positiva tankar kring, mat, träning och utseende.
 Kroppen mår bara bra om man är sund mot den, om du svälter dig själv och tränar stenhård är det livsfarligt för kroppen ( fast att du kanske ”ser” snygg ut). Man ska känna kärlek till sig själv och ge de kroppen mår bra av.
 Frisk, nyttig och härlig mat och låta kroppen få arbeta! Det är det den är till för.

Tänk på att det är insidan som räknas, både för dig själv och själva maskineriet!
 ta hand om varandra och dig själv! Vi ska leva länge <3

 

puss puss 
 
 

Kommentera inlägget här :